Skip to main content

Jumaat yang teduh

Jumaat hari nie teduh, bukan bermakna cuaca hari nie teduh. Mentari tetap dengan tugasnya memberikan sinar yang sedikit panas membakar kulit di pagi nie. Yang teduh cuma hati ini, hati aku di hari jumaat ini.

Dari dulu lagi memang aku tak percayakan dia, aku bencikan dia bila aku mula mendapat tau dia punya hati pada siapa yang bersama aku. Takda orang lain kah?

Dan hari nie terbukti kejalangannya bertambah benci aku padanya. Memang harus aku tidak percayakan dia sejak dari dulu. Kenapa dia tak mati saja di gilis LRT atau ditabrak hingga putus dua pon aku tidak peduli.

Ini bukan doa, tapi itu yang aku maukan. Memaafkan tak semudah yang sesiapa pon sangka, perihnya hanya aku yang tau.

Hurm.... Jumaat ini teduh seredup hati ku...
Sodep | 16 Oktober 1980 | Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Malaysia | For any enquiry email to : budakbunian@gmail.com

Comments

  1. pssttt i suker la ayat u nih;

    "...terbukti kejalangannya"...

    theee theee.... :p

    ReplyDelete
  2. saya sokong, nak memaafkan tu tak senang.kalau kata2 je maaf tapi hati x maaf, x guna juga

    ReplyDelete
  3. hmmm... nasib baik jugak ada hari jumaat ya... dpt jugak teduhkan hati yg kepanasan...

    ReplyDelete

Post a Comment